Pijete bastrardizované Prosecco?
Aj keď s výrazom bastardizované Prosecco prišli Taliani v súvislosti s výstrelkom, v ktorom tak trochu nevinne figurovala Paris Hilton, v ostatnom čase je možné tento výraz použiť aj s neduhom, ktorý sa udomácnil medzi „hrdým a svojstojným slovenským ľudom.“ Možno si často ani neuvedomujete, ale bastardizované Prosecco vám môže byť ponúknuté aj u nás, pričom rovnako ako „Paris Hilton“, aj my môžeme za to tvrdo zaplatiť.
V roku 2006 prišiel Rakúšan Günther Aloys s vynikajúcim nápadom.
Jeho spoločnosť Rich, uviedla na trh niekoľko druhov frizzante vína baleného v plechovkách.
Jedným z nich bolo aj Prosecco, vyrobené spoločnosťou Casa Vinicola Bosco. Tvárou reklamnej kampane sa
stala Paris Hilton. Neviem či to bolo súčasťou kampane, ale v období prebiehajúcej
kampane bola uväznená za riadenie pod vplyvom alkoholu. Casa Vinicola Bosco sa nachádza v oblasti Treviso,
kde je síce možné vyrábať Prosecco D.O.C., je to však niečo úplne iné ako
prestížne Prosecco, ktoré pochádza z oblasti Conegliano - Valdobbiadene a hrdí
sa najvyšším apelačným označením D.O.C.G.
Kedysi bolo ako Prosecco označené
doslova čokoľvek a kdekoľvek na severe Talianska. V reštaurácii mi celkom
bežne postavili na stôl džbán s perlivým vínom s hrdým názvom Prosecco. Taliani si však pozametali
pred vlastným prahom a pre Prosecco stanovili prísne pravidlá. Jedným z nich
je povinnosť Prosecco uvádzať na trh výhradne v sklenenej fľaši. No a keďže
alumíniovú plechovku ani s vypichnutím oboch očí nemožno považovať za
sklo, výsledkom bolo zhabanie a likvidácia 30 miliónov plechoviek Prosecca,
čo bola ešte pomerne zanedbateľná škoda v porovnaní z náhradou škody
za poškodzovanie značky Prosecco. Günther
Aloys sa poučil a dnes už pod jeho brandom Rich uvádza Prosecco vo fľaši.
Nápoj v plechovke je označený iba ako Secco.
|
Len tak narýchlo po zadaní spojenia Prosecco a keg, som našiel troch slovenských distribútorov, ktorí ponúkajú Prosecco v keg sudoch. V koľkých reštauráciách a baroch ho potom predávajú si nechcem ani predstaviť. V tomto prípade už ide o podvod, pretože Taliani jednoducho nemôžu naplniť šumivé či perlivé víno do keg suda. Predpokladám, že Taliani do kegu naplnia perlivé víno bez akéhokoľvek apelačného označenia a na Slovensku sa potom z no name vína šibnutím čarovného prútika stane Prosecco. Je pritom úplne jedno či ide o neznalosť, zjednodušenie, alebo zámerné zavádzanie zákazníka. Jednoducho je to podvod.
Netvrdím, že som zanieteným milovníkom Prosecca a už vôbec
nie základného Treviso, alebo Trieste. Keď tak, určite neodmietnem pohár
dobrého Valdobbiadene, najlepšie Rive v prevedení Brut, ale ani to
najzákladnejšie Prosecco si nezaslúži poškodzovať svoje meno často podradným,
nasýteným a dosladeným vínom, nikto netuší odkiaľ a ešte k tomu takým
primitívnym a škandalóznym spôsobom. Zopakujem to znovu, je to podvod a ako
taký, môže byť trestným činom.
Obávam sa, že môžeme rýchlo čeliť medzinárodnému škandálu. Žije tu
veľa Talianov a predpokladám, že väčšina z nich len mávne rukou a zakrúti
neveriaco hlavou, ale môže sa nájsť niekto, kto informáciu posunie ďalej. Ak
právnici združenia nebudú práve zaneprázdnení Chorvátmi, je viac ako isté, že
si prídu veľmi radi zarobiť aj na Slovensko.
Zároveň si uvedomujem, že je tu ešte jeden problém a ani neviem
ako ho nazvať. Je to spojenie, ignorancie, arogancie, možno neinformovanosti na
strane ponuky a bohužiaľ aj veľmi nízkych nárokov na strane dopytu.
https://vinopublika.com/capovane-prosseco/