Nové logo Vins winery
Logo je jednou z najdôležitejších súčastí identity akejkoľvek firmy. Dobré logo môže pomôcť a zlé naopak uškodiť. Vo vinárstve je to o to ťažšie, že motívy hrozna či súdka sa v logách nachádzajú v nespočetnom množstve variácií. Prísť s niečím úplne novým, tak aby sa s tým stotožnil samotný vinár a aby grafický prvok vystihoval podstatu je veľmi, veľmi ťažké. Dokonale sa to podarilo Richardovi Tóthovi zo spoločnosti Vins winery.
Hlavnou ideou bolo poukázať na skutočnosť, že víno sa rodí vo vinohrade. Zakomponovať vinohrad do zmysluplného loga tak aby boli zachované čisté línie, je však veľmi ťažké, ak nie nemožné. Richard Tóth sa rozhodol zadať vytvorenie loga profesionálnemu dizajnérskemu štúdiu a urobil naozaj dobre. Nie len, že samotné logo vyzerá veľmi dobre, je nezameniteľné a originálne, ale aj vyjadruje spojenie vinárstva s vinohradníctvom. Jednotlivé grafické prvky nenásilne vytvárajú písmeno „v“ a „w“ čo má spojitosť s pôvodným logom a odkazuje na názov spoločnosti Vins winery.
Výsledkom práce je zhmotnenie filozofie vinárstva. Richard Tóth má logo, ktoré je originálne a čisté. Vlastne je to asi najkrajšie logo aké sa za ostatné roky objavilo. S novým logom sa postupne bude meniť aj adjustáž vín. Prvé víno na ktorom sa nové logo objavilo je Cuvée Cruor. Excelentné víno s dokonalým logom. Ak takto bude Richard Tóth pokračovať, máme sa všetci na čo tešiť. Z malého domáceho vinárstva pomaly vyrastá mladý hrdý vinár, ktorý môže byť pyšný nie len na svoje vína, ale spolu s grafikom aj na svoje nové logo.
Nové logo môžete zatiaľ nájsť na fľaši Cruoru spolu s Richardovým podpisom.
Pre lepšie pochopenie významu loga dal Richard Tóth namaľovať obraz vinohradu z ktorého nové logo vychádza a ktorý zosobňuje.
Pôvodné logo, ktoré ešte stále môžete nájsť napr. aj na mladom víne ročníka 2011.