Zo sveta: Vinitaly 2007, marketing pre vinárov.
Concorso enologico internazionale, medzinárodná výstava vín, známa ako Vinitaly. Vinitaly je veľtrh, ktorého súčasťou, alebo lepšie povedané v súbehu s ktorým, sa koná Concorso enologico internazionale. Vinitaly otvorí svoje brány už po 41 krát. Odborné komisie Concorso enologico internazionale, zasadnú po 15. krát. V záujme posilnenia postavenia súťaže, organizátori prichádzajú s „nuova strategia“. Od tohto ročníka budú ocenené vína propagované na všetkých cielených podporných akciách, pod hlavičkou Vinitaly, po celom svete.
Medzinárodná súťažná prehliadka vín, ako súčasť Vinitaly, patriaca k
najznámejším na svete, sa čoraz viac stáva účinným nástrojom
propagácie. Tomuto zámeru sú podriadené najrôznejšie formy podpory. Na
prvom mieste, výrobcovia vín ocenených medailou budú mať možnosť, v
priebehu Vinitaly predstaviť svoje vína na špecializovaných
podujatiach. A navyše vďaka dohode so Spacio Italy, víťazi talianskej
sekcie získajú reklamný priestor v priestoroch Air Dolomity -
Lufthansa, v talianskej časti medzinárodného letiska v Mníchove.
Nakoniec, vďaka Vinitaly Tour, ktorá každoročne putuje po krajinách,
ktoré tvoria chrbticu talianskeho exportu vína(Rusko, India, USA,
Japonsko a Čína), vznikla obchodná dohoda so spoločnosťou Isetan.
Isetan je japonská distribučná spoločnosť aktívna aj v Singapúre,
Bangkoku, na Taiwane, v Kuala Lumpur a Číne. Vo svojich marketoch
zriadi spoločnosť Isetan tzv. winecorners, kde sa budú predávať vína
ktoré na Vinitaly získali víťazné ocenenie.
Súťaž je naplánovaná na 21.-25. marca v talianskej Verone. Odborné
poroty budú zložené z popredných medzinárodných žurnalistov
špecializujúcich sa na víno a z enológov. Spolu 105 degustátorov bude
posudzovať vzorky z viac 30 krajín. V roku 2006 1.101 spoločností,
prihlásilo do súťaže 3.482 vzoriek, ale udelených bolo len 88 medailí.
Mimo medailí boli udelené aj zvláštne diplomy. Vinitaly(CEI) ako člen
Medzinárodnej federácie hlavných vinárskych súťaží so sídlom v
kanadskom Montreale je vnímaná ako súčasť Svetového pohára. Vďačí za to
prísnosti a striktnému dodržiavaniu štatútu. Aj vďaka čomu má ocenenie
z výstavy vysokú prestíž.
Giovanni Mantovani, riaditeľ výstaviska VeronaFiere: „Iniciatíva Nová
stratégia posúva význam výstavy opäť o niečo vyššie. Prirodzeným
vývojom sa v priebehu rokov stali promočné aktivity bežnou súčasťou
Vinitaly. Je to jeden z faktorov ktorý núti producentov vína dôsledne
sa zameriavať na kvalitu.“
zdroj: Tlačové stredisko Veronafiere